Att välja väder

I går satt jag och njöt på balkongen. Med bok, kaffe och regnbåge. Det kan knappast bli bättre!
behövs ingen vidare beskrivning, tror jag! 
Jag visade bilden för en vän från Nederländerna tidigare idag, och han blev mäkta avundsjuk och klagade över att det bara var grått hos honom. 
Jag kände mig tvungen att påpeka att det faktiskt måste regna för att bli regnbågar, och regnat har det gjort, så det räcker och blir över.

 Till exempel överraskades jag (eller... överraskades är kanske en överdrift...) av ett ordentligt regn igår när jag var ute och sprang. Det gjorde inte så mycket till att börja med, det var bara skönt att ha något annat  än min allergi-täppta näsa att tänka på, men när jag irrat runt och försökt hitta hem i en halvtimme, då var det inte lika trevligt längre! Jag vet inte hur stadsplanerarna tänkte när de skissade upp det här området, men resultatet ger en stark labyrint-känsla...
Det är nämligen inte så att jag har dåligt lokalsinne. Jag följer regeln : "Det känns som att det är hitåt", och kommer alltid rätt. Förr eller senare.
Dessutom är jag ny i trakterna, mind you!

Tillbaka till ämnet: När jag klagade över att det måste regna för att komma regnbågar, svarade han med att det också krävs solsken för att regnbågar ska skapas. Sant. Och kanske är det bättre med genomblöta kläder och ändå lite sol, än bara moln, moln, moln?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0