Voi voi

Idag bestämde jag mig för att det är dags att styra upp mitt liv, och hemförsäkring och bostadsbidrag är en bra början. 
Alltså bryggde jag mig en kopp te, tog  blanketter och en pärm med diverse viktiga, bortglömda papper som bör sorteras snarast, under armen och slog mig ned ute i solen. 

Det går ungefär en minut. Sedan, med solen fortfarande framme, känner jag en regndroppe på armen. Jag tittar upp, och ser en grå vägg komma emot mig! Snabbt samlar jag ihop mina saker och springer mot dörren. 
Jag hinner precis in innan himlen öppnar sig (För övrigt något den gjort till en vana den senaste veckan eller så )!
Jag behöver uppenbarligen inte bekymra mig över att vattna i trädgården idag heller.

Nu sitter jag istället vid köksbordet och lyssnar på åskan och försöker hitta lite motivation. Det känns inte som att det kommer någon, så jag får väl helt enkelt göra lite kaffe, kavla upp ärmarna och sätta igång ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0