Olympiska spelen, I wish I could come!

Min kära mor ska åka till Peking i slutet av Juli. Jobb-relaterat.
Men det ena utesluter ju inte det andra, så jag upplyste henne om att OS startar i början av Augusti. 
Ja, jag var tvungen att upplysa henne om det, hon är inget stort sport-freak om det inte gäller att själv utöva sporten ifråga.

Jag var redan grön av avund för att hon överhuvudtaget får åka till Peking på jobbets bekostnad, och att det sedan var så nära inpå OS... Aah! 
Om bara min kinesiska varit lite bättre hade jag kanske kunnat följa med som tolk...

Men i alla fall, min mammas reaktion när hon fick höra om OS var : Hoppas de inte har tänkt att vi ska gå och titta! 
Hon är inte jätteförtjust i stora folksamlingar, men med tanke på att hon är en lång amazon, kan hon lätt se över alla kinesers, och de flesta andras, huvuden... Så det borde inte vara något problem!
Hmpf, hon förtjänar det inte...

Ja, ja, jag önskar henne ändå en trevlig resa, och hoppas hon hinner titta på Peking i lugn och ro, innan horder av turister väller in i staden och gör det omöjligt att röra sig.
Puss på dig mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0