In Tokyo with a tan

Japp, då var jag tillbaka i Tokyo. Om man nu kan säga tillbaka när jag knappt hann vara här alls innan det bar iväg till Kyoto...
Klockan elva igår kväll lämnade jag och Sigrid Kaj i hans fina lilla japanska stuga, och hoppade på bussen mot Tokyo. Vi har blivit duktiga på det här med nattbuss, och sov som två små grisar ända tills vi var framme på stationen klockan sju imorse. Stackars Sigrid hann i stort sett bara hem och vända innan hon skulle iväg till Universitetet, och trots vår gris-sömn känner jag mig inte det minsta avundsjuk!
 Jag ska ta chansen att vila lite nu innan vi träffas på stan klockan tre. Jag tänkte passa på att ta ett bad och läsa Marian Keyes nya, som jag hittade på Heathrow på vägen hit. Sedan måste jag lista ut hur jag ska ta mig till stan, jag har visst glömt vilken station jag skulle till, men det ordnar sig...


För övrigt har jag fått en fin solbränna, till skillnad från de chica japanskorna, som trippar runt med parasol och handskar..

image2
Här är en bild från berget med portarna. Det tog oss nästan två timmar att gå hela vägen, men då fanns det också en hel del att titta på utefter vägen.

Jag lägger ut lite mer bilder på facebook,

puss o kram

Kommentarer
Postat av: elina

hej! jag hörde på radion att det varit jordbävning i Tokyo, har du märkt ngt?
hoppas det fortsätter lika trevligt för dig! här hemma har det ifag varit
grader varmt och strålande sol. har brännt mig i hårbotten (somvanligt..)
kraaaaaaam

2008-05-09 @ 19:17:14
Postat av: Laila

Pax för att låna boken när du kommer hem!

2008-05-09 @ 20:44:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0