Lite mer av Japan

    Jag har tillbringat de senaste dagarna hos Sigrids familjer i Kishiwada, Osaka.
Det var spännande att träffa dem till slut,
men eftersom de kunde högst ett ord engelska, och detsamma för mig när det gäller japanska,
så blev det inga djupare diskussioner.
Vi började hos familjen Icke utchi. De äger 3 hus på sin gata, det ena bor de i med de två döttrarna som är i vår ålder. Det andra bor storebror med fru och två små söta barn. Det tredje stod tomt just nu, men det var där Sigrid bodde när hon var hos dem.
 De var väldigt livliga, och hittade på att vi skulle gå till badhuset kl 10 på kvällen.
De är inte helt ovanligt i Japan, och det var inte ett badhus i den svenska bemärkelsen. Vi började med att tvätta av oss noga, sedan slappnade vi av i någon av de varma poolerna, även utomhus under stjärnhimlen.
Vi fick även prova lite olika dräkter hemma hos familjen... Jag ska lägga upp lite bilder när jag kommer till Tokyo!

Den andra familjen var helt annorlunda, men lika rara de. Mamman lagade en otrolig middag med hur mycket mat som helst, och frukosten var inte sämre den! Jag fick en inbjudan att komma och bo hos dem när jag vill och hur länge jag vill, och känner mig väldigt hedrad.

Igår skulle vi tillbaka till Kyoto, men vi började med att shoppa i Osaka med en av Sigrids kompisar från Kishiwada, och tog söta bilder i automater. Jag såg väldigt mycket fina skor, men inga i min storlek... Ahhh!

Idag var vi på Barbecue men en english-speakingclub från Kajs UNI. Man hade ju kunnat tro att de ville prata engelska, men inte det inte! Jo, några pratade jag med... Men jag satt på gräset med Kajs flatmates och hade det trevligt ändå.
Överhuvudtaget så var det en lite konstig Barbeque. Bara att ta sig till stället tog över en timme, och när vi väl kom dit visade det sig vara... hur kan jag beskriva det...En jordplätt i skogen, med lite tak att grilla under, lite lite gräs, och en massa skolbarn som spelade farliga bollsporter. Farliga för oss alltså. För att inte tala om vissa udda typer i klubben... Oj oj oj!

Imorgon natt blir det buss tillTokyo igen, så imorgon får vi försöka klämma in allt vi inte hunnit här!
Godnatt*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0