Närmast himlen

Idag, efter en sväng förbi Sigrids Universitet, tog vi oss till Mori Tower för att titta på utsikten. Med hjälp av Sigrids hm, goda kartläsning, kom vi efter några varv fram till rätt entré. Till hennes försvar var det inte helt uppenbart vart man skulle in, det var inte vanliga kontorsentrén som gällde.
Iallafall fick vi en fin vy över hela stan, och vid klart väder hade vi kunnat se mont Fuji. Tyvärr var det molningt och ruskigt.image4

På hemvägen svängde vi förbi affären och köpte superbilliga jordgubbar, tofu, sallad och lax, och har nu avnjutit en utsökt middag.

Vi tittade förstås lite i affärer idag igen, men inte med vår prisklass riktigt... Och vi gick till Appelstore, jag hade ju tänkt kolla på iPhone, men det verkar inte som att den kommit hit än, om det nu kan vara möjligt. Det fanns bara datorer och iPods med tillbehör, och till min ilska endast tillbehör till de nyaste modellerna. Hmpf. Jag är ju inte den att fråga speciellt efter saker och ting! I vilket fall som helst ville vi ut ur affären så snabbt som möjligt, eftersom det gick två försäljare på varje kund, de fanns överallt och följde varje steg man tog!

Nu ska jag dekorera mina naglar innan jag krypre i säng,
Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0