Shopping i högklackat

Vilken underbar stad jag hamnat i!
Här finns allt jag någonsin önskat mig, och tusen saker jag inte haft en aning om att jag önskat mig,
förrän nu.
Det var alltså shopping som gällde igår. Jag hittade ett par underbara högklackade i en second-hand butik, där jag också köpte några armband mycket billigt. Jag hittade också en underbar blus i väldigt speciell design, som bara kostade ca 300kr, i en liten butik med exklusivt utseende.
Innan jag går loss på resten av butikerna ska jag kolla upp vad det kostar att skicka hem lådor till Sverige. Min resväska är trots allt inte bottenlös...

Igår kväll firade vi en av Sigrids gamla klasskompisar från Handels, som har fått stipendium att plugga här i fem år. Eftersom Sigrid skulle ha lektion nu på förmiddagen, var vi bara där för att ta en drink, och så blev det efterrätt efterom vi kom på att vi inte ätit efterrätt på hela dagen!

Just nu sitter jag och funderar på hur många skavsårs-plåster jag har kvar. Efter vintern är mina fötter inte vana vid högklackat, och har protesterat i form av blåsor under fotsulorna... Shopping är ju riktig lång-vandring, när allt kommer omkring. Ja, ja, det var sååååååååå värt det!

Jag sitter fortfarande i pyamas, och Sigrid är i skolan, men jag tror planen för dagen är picknick i parken med några dorm-mates, och middag ikväll med några vänner till Sigrid. Picknicken beror lite på vädret, det regnar inte just nu, men det är mulet och fult. Vädret var väldigt mycket bättre i Kyoto, soligt varje dag, och upp till 29 grader!

Det är bäst jag börjar göra mig iordning, jag tror Sigrid kommer hem snart, och då bär det iväg.
Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0