Halvdöd men lycklig

Nu har jag äntligen fått iväg kemiarbetet jag suttit med de senaste timmarna, och kan till fullo njuta av påsk-lovet. Eller veckan av självstudier, som den också kallas...

Det har varit en helt fantastisk dag, jag har fortfarande ett lyckligt leende på läpparna efter solskenet! Blev som jag planerade, en del kemi, men mest kaffe och glass utanför Studenternas. Helt galet, förresten... Det skulle komma in nya glassar under dagen, så jag och Maria gick in med jämna mellanrum för att undersöka om de kommit. Tillslut hörde vi en tjej berätta för någon att det fanns nya glassar... Och inte bara vi, ALLA där i gropen liksom sögs in i fiket och kretsade som rovfåglar runt glassgubben medan han lassade in.
Det är något magiskt med glass,  det är inte bara smaken... Äter man glass är det sommar.

Innan jag stupar i säng tänkte jag ge en utvärdering av husmorskuren:
Mitt skin har nu antagit en mer grisskär nyans, bättre än igår alltså, men jag tvivlar på att det var honung- och filblandningens förtjänst. Idag använde jag foundation med solskydd för att inte förvärra det hela, men enligt mitt kemiarbete, som handlar om just solskyddsmedel, gör de troligtvis mer skada än nytta... Ja, ja, jag slipper iallafall se ett som ett stoppljus i ansiktet :)

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0