Kommer känna mig som hemma...

Jag satt och var sorgsen över att jag sagt upp mitt fina lilla studentrum, över att jag snart inte kommer gå upp för den hemska backen mer, till och med över att jag inte ska handla på Dalviks konsum, den dyraste mataffären i stan, i framtiden. Så jag tyckte synd om mig själv, kände mig hemlös, vilket jag förvisso var, eftersom jag sagt upp lägenheten utan att ha en ny att flytta in i...
Men så ringer min telefon, ett okänt nummer, och jag vill inte svara. Men jag gör det iallafall, och så får jag veta att jag fått ett rum i ett kollektiv, med inflyttning första Juli.
Jag flyttar ut ur mitt lilla rum med balkong, och flyttar in i ett annat litet rum med balkong! Det nya lilla rummet har dessutom en tillhörande lägenhet, med tillhörande kök, vardagsrum och lägenhetskompisar! Och ligger ca fem minuter från skolan... Utan att behöva riskera livet. Jag tror jag kommer trivas där!

Nu ska jag sova... Sov alldeles för lite i natt, och har tillbringat dagen bakom ratten på väg från Stockholm. Så nu kollapsar jag snart!
GOd

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Grattis! Är det Sarahs rum du tar över eller ett annat?

pös

2009-04-27 @ 10:41:41
URL: http://dirgis.blogg.se/
Postat av: astrid

Ja, Sarahs rum... Mysigt! Du får komma dit och äta kakor med mig!

2009-04-30 @ 21:39:23
URL: http://astipasti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0