Mat-tjuv!

Det är det västa jag varit med om! Nästan iallafall...
Där kom jag på morgonen med inte bara en, utan TVÅ matlådor, hade varit hos mamma och pappa och laddat upp, en med kålpudding, och en med fläskpannkaka som jag tänkte ha imorgon.
Som vanligt ställde jag in dem i ett av skolans kylskåp, och gick sedan upp till Maria och satte mig med mina integraler.
Jag längtade verkligen efter kålpudding, så ni förstår att jag blev irriterad när jag inte kunde hitta min påse när det var dags för lunch. Maria hjälpte mig att leta igenom alla kylskåp, men påsen var puts väck, så jag blev tvungen att köpa en köttbullemacka på Studenternas. Inte så illa det heller, men säkert långt ifrån mammas kålpudding!
Jag tänkte ändå att jag  skulle hitta matlådorna innan jag gick hem, när kylskåpet tömts på de flesta andra påsar.
Men inte!
De är försvunna, någon har stulit mina matlådor!

Jag kan väl klara mig utan kålpudding, men för en fattig student är två matlådor faktiskt en förmögenhet! Och då räknar jag inte med själva lådorna och besticken, för då blir påsen ovärderlig...

Så nu sitter jag här och knaprar morötter och är sur. Det blev inte bättre av att vissa på min vårdcentral är så inkompetenta att de inte lyckades få iväg receptet på min medicin under hela förra veckan (de skulle skicka det i början av veckan, eftersom min burk skulle ta slut på torsdagen..), och idag, när jag faktiskt skulle till vårdcentralen själv, skickade de iväg det, PRECIS INNAN JAG KOM DIT!!!! Så nu får jag det efter lunch imorgon.... Tills dess får jag känna mig illamående och svimmfärdig.

Något bra för ilskan iallafall med sig; rekordtid mellan Råslätt och Dalvik! Det brukar vara skitjobbigt att cykla hela vägen, eftersom det ÄR en skitjobbig väg, med en fin uppförsbacke som avslutning.
Men idag hade jag vunnit Tour de France på min Monark! Det var fortfarande skitjobbigt, men viljan att komma hem snabbt var större än Dalviksberget...

Men men, snart ska jag få pizza-sällskap, precis vad jag behöver efter en sån här dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0