Solen i ögonen

Jag var i skolan i elva och en halv  timmar idag. Tentaplugg, sista matte-tentan på fredag! Jag tycker faktiskt ganska mycket om veckan innan en tenta, när vi sitter i skolan sent och pluggar, äter godis och pratar om seriösa och, mer och mer ju senare det blir, mindre seriösa saker.
Så det gör inte så mycket att vara kvar till halv åtta, det jobbiga är promenaden hem sedan! För vad jag än drömmer om efter en hård dag, så är det iallafall inte att ägna mig åt bergs-bestigning! Snarare att någon väntar på mig i en nystädad lägenhet med mat på bordet... Ååååh!
Men idag, idag var det helt underbart att gå hem! På väg genom stan hade jag solen i ögonen, och det var närmare åtta på kvällen... Det betyder att det snart är sommar, jippi!!! Jag blir på så gott humör, så det gör inte ens något att det faktiskt är lite jobbigt att ha solen i ögonen...
Och i helgen ska det bli varmt och skönt. Härligt! Tyvärr ska jag sitta i en bil på väg till/från Stockholm under Lördag och Söndag... Ska försöka se till så att vi åker riktigt tidigt eller riktigt sent, så jag hinner njuta av vädret.

Men men, nu är det läggdags! Jag tänkte försöka komma i tid till skolan imorgon, har bara NÄSTAN lyckats hela veckan, men skam den som ger sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0