Valborgsdepression

Jag sitter ensam i mitt rum och ofirar Valborg. På gräsmattan utanför har grannarna spelat fotboll och grillat och sitter nu med en gitarr och sjunger tillsammans, och jag känner mig som den ensammaste människan i världen!


Att det sedan är mitt eget val att sitta här alldeles själv, till stor del tack vare en väldigt lyckad kväll på kåren igår, det är lätt att glömma... Så jag sitter och grinar för min skull och för alla i Grey's Anatomy-avsnittet jag sitter och tittar på, och önskar att jag hade en stor burk Ben & Jerrys i knät. Synd att de inte har sådana på Konsum, eller bra kanske, för hade de haft det skulle jag mått väldigt illa om ca en halvtimme.

Nu har det tystnat utanför, och det börjar bli mörkt ute. Det känns mycket bättre! Jag hatar ljusa nätter, de är så vemodiga så jag får inte vara ensam då!

Glad Valborg på er alla, och grattis Kungen!

Kommentarer
Postat av: Sigrid

men du får ju sluta göra såna dumma grejer som att ofira valborg alldeles ensam! det är ju typ som att sitta ensam på julafton och tro att man inte ska känna sig ensam och bortglömd: dumt! (och ska man nu utsätta sig för sånt då får man allt se till att åtminståne ha laddat upp med Ben & Jerry's innan. Illamående är bättre än ensamhet!

2009-05-01 @ 03:30:07
URL: http://dirgis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0