Vill man vara fin så får man lida pin!

Det har varit så underbart soligt de senaste dagarna, och som den äkta svensk jag är, måste jag utnyttja detta till fullo!

Följaktligen bestämde jag och Disa redan igår att vi skulle tillbringa dagen på hennes gräsmatta och sola och räkna matte, och runt 1 idag kom jag dit med mina matteböcker. Till vår stora besvikelse var det kallt, riktigt kallt, och Jönköping är förövrigt ett riktigt blås-hål. Men vi misströstade inte, nu skulle vi bli bruna! Så vi lade oss på ett lakan på gräset, Disa i T-shirt och shorts och jag i baddräkt och jeans. Men, ganska snabbt åkte det fram en handduk som vi lindade runt våra blåfrusna fötter. Sedan en tröja. Tillslut låg vi där under ett duntäcke!!! Och sedan gav vi upp och gick in...

Vi fick iallafall mycket gjort, men jag har ändå panik inför matte-tentan på fredag, och jag har anledning märker jag, ju fler tal jag försöker mig på...

Aja, imorgon blir det ett nytt försök med plugg i solen, och förhoppningsvis inte lika plågsamt!

Puss godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0