Dagen efter...

Man skulle kunna tro att jag skulle ligga i sängen nu.
Eller ligga och löka i soffan.
Man skulle också kunna tro att jag skulle må lite illa,
eller åtminstone ha huvudvärk.

Men inte!
Jag kom i säng runt tre inatt, efter en väldigt lyckad kväll med sittning, mellanfest och kår, men trots det var jag plikttroget i skolan klockan åtta. Eller strax efter; man kan ju inte kräva att jag ska vara i tid en sådan här dag när jag aldrig är det annars...
Lite jobbigt att komma ur sängen var det, men eftersom jag slutar tio på fredagar kunde jag locka mig själv med att jag kunde gå och lägga mig efteråt.
Men nu har jag ingen lust att gå och lägga mig! Jag har städat lite, tvättat (sambo Astrid blev klar tidigt med sin tvätt, så jag hinner också, jippi!!!), och planerar nu att gå till skolan och skriva ut papper, köpa lite rit-utrustning, och sedan sätta mig med matteboken framför mig!

För övrigt ser matteboken ut såhär inuti:


Det är lite skrämmande... Text i en mattebok???

Men som sagt, pigg är jag, och kryare än på länge, så jag kan nog ta mig an den där!
Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0