Grattis syster!

Idag ska min syster Siggi miggi firas! Hon är ju sedan några månader civilekonom. Själv tycker hon inte det är så mycket att fira, hon påbörjar sin masterutbildning i höst och är långt ifrån färdigpluggad, verkar det som...
Men kan man inte få jobb kan man iallafall ha fest!

Och som det gamla ordspråket lyder: Firas det som firas kan!

Häromdagen firade vi t.ex de vänsterhäntas dag. Vissa här i huset tyckte det var en onödig sak att fira (!),
men jag, som stolt vänsterhänt, tycker jag förtjänar lite ära för att ha öppnat konservburkar med höger hand hela livet!
Jag hade förväntat mig lite presenter också, men de uteblev.
I internet-butiken Allt För Vänsterhänta kan man t.ex köpa en kamera för vänsterhänta, linjal, penna, tårtspade...
Hur mycket saker som helst, som jag inte visste att jag saknade förrän jag sett att de fanns!
Så nästa år på de Vänsterhäntas dag vet ni vad jag förväntar mig!

Men, men, nu ska jag fira den goda honungsskörden genom att stänga in mig i källaren och tappa upp den på burkar.

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0