Smutstvätt och Insparks-sittning

När jag öppnar garderobsdörren står jag öga mot öga med ett berg av smutstvätt. Det känns lite oroande, men kommer jag väl runt högen ser jag istället att garderoben är överfull av rena kläder, och blir lite bättre till mods. Det finns dock inga underkläder där...

Det är inte det lättaste att få en tvätt-tid när vi är fem pers på en tvätt-bricka, och jag hade en extrainsatt lektion på min tid igår, så det blev inget av den tvätten!
Jag håller tummarna att det ska finnas någon ledig tid i helgen, och får jag tvätta trosor i handfatet så länge...

Men nu har jag annat att tänka på! Innan klockan sex ska jag:
Torka håret.
Få på mig overallen.
Dammsuga. Se till att mobilen är laddad. Hitta en lämplig väska så att jag inte tappar mina små värdesaker.
Sminka mig.
Gå till Akademien.

Då sätter jag igång då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0