Jul-kaos

Det är så det är hos min familj innan jul.
Ingen har i allmänhet förberett något, varken mat eller julklappar, därför måste allt fixas dagarna innan julafton.
I år var jag och Sigrid lediga flera dagar innan jul och handlade våra julklappar redan i förrgår! Det var nog första gången i mannaminne...

Inte för att det tjänade något till, vi fick istället handla julmat och leta julklappar för våra kära arbetande föräldrars räkning. Jag kan lätt säga att det ställe jag minst av allt vill vara är på Coops parkering dagarna innan jul. Där råder anarki!
Dessutom får jag lätt ångest av att handla mat för nära 2000 spänn (!), även om det inte är mina pengar.

Men, men, nu är det bara anarkin i köket här nere som jag måste uthärda... Jag längtar tills jag blir vuxen och sitter hemma i min egen lägenhet ända till julafton. Men det kanske jag inte blir förrän jag får familj. Troligtvis skulle Sigrid hämta mig med tvång några dagar innan jul, för det finns få som älskar julförberedelser som hon!



Kommentarer
Postat av: Anja

Svar:

Tack så mycket! :)

2009-12-23 @ 18:49:09
URL: http://originalet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0