Choklad eller?

Min syster har kommit i kiss-och-bajs åldern på äldre dar.

Vi rullade chokladtryfflar i pepparkakssmulor häromdagen när hon påpekade att de såg ut som bajs.

Jag: Ja, som små bajspluttar.
S: Precis som allt julgodis ska se ut!
Jag: Fast de är alldeles för ljusa egentligen; mitt bajs ser inte ut så!
S: Nej, det har du rätt i, bajs i den här färgen är mycket lösare än så här...


Idag när jag bakade leverpastej kom nästa liknelse.
Sigrid kommer in i köket och tittar ner i skålen med mixad lever, späck, lök och anjovis. Sedan upplyser hon mig om att hon inte ska berätta vad det ser ut som.
Bajs? Frågar jag, som mer skulle rösta på kräks...
Men självklart var det så.

God jul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0