Hehehe

Skojade bara.
Astrid nude är min nya provdocka, förstår ni!

Jag har skapat henne av en gammal polotröja, drygt 50 meter silvertejp och en massa tidningspapper.
Dvs, mamma tejpade in mig, klippte ett hål i ryggen så att jag kunde komma ur, och jag stoppade upp skalet med tidningspapper. Jag ska även sätta en fot på henne, och klä in henne i naturvitt tyg.

Nu måste jag bara se till att inte ändra kroppsform alltför mycket, för jag har varit med om trevligare saker än att vara intejpad med silvertejp från höfterna upp till halsen en varm dag!
Faktum är att jag svettades så mycket att skalet fick hänga på tork ett dygn innan jag stoppade upp det, för att tidningspapperet inte skulle bli blött och börja mögla i dockan.
Dessutom fanns det inte  mycket plats för lungorna därinne...

Så det som återstår nu är att hitta en bra fot. Imorgon ska jag och Sigrid ta en sväng förbi Rödakorset och se om de har någon gammal tambur-major som jag kan såga av på mitten till salu.
Tyg har jag redan. I Malmö gjorde jag, mamma och Laila ett besök hos Stoff och Stil, en stor tyg- och handarbetsaffär, där jag hittade ett bra naturvitt stretchtyg för 25 spänn. Det blir hon nog blir fin i!

Kommentarer
Postat av: Disa

haha.. förstod att det var därför:) det var verkligen smart! Saknar dig massor nu Astrid! men nu återstår det bara 2½ vecka, sen är jag nere :D

du får ha de så bra!

2009-07-28 @ 13:44:04
URL: http://disadanevad.blogg.se/
Postat av: A

hah astrid nude :D

2009-07-28 @ 22:24:05
URL: http://angelicajarleros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0