Mot bättre tider, eller missvisande rubriker...

I expressen idag kan man läsa den glada nyheten att Solen och Värmen kommer tillbaka! Yeees, tänkte jag, och klickade genast fram artikeln.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1635037/solen-och-varmen-tillbaka
Texten var tyvärr inte lika positiv som rubriken...


"Enligt SMHI och Väderkanalen.se började regnovädret successivt att klinga av på torsdagseftermiddagen.... Både i södra, mellersta och norra Sverige är tendensen densamma. Med undantag för fjällen och delar av inlandet."
 


Aj då, jag kom på att jag bor i inlandet nuförtiden...
Men några extra dagars regn kan jag väl stå ut med, om det väntas sol och värme efteråt!

Men sedan  avslutas artikeln käckt med några ord av meteorologen Johan Sohlberg från Väderkanalen.se:


– Vi går mot bättre tider. I nästa vecka kan det bli riktigt varmt, om vi har tur.



Jaså, det kan det? Om vi har tur.

Jag kilar iväg och köper en regncape nu!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0