Om du har ett äpple...

vill du dela det med mig?

Sjöng vi på mellanstadiet. Sedan har jag inte tänkt mer på det, eftersom det är en gräslig sång och jag helst vill ha hela själv iallafall.
Men i det här huset är det helt omöjligt att inte dela med sig!
Så fort ljudet av första tuggan hörs, kommer två hundar springande och ställer sig runt mig. Ibland nöjer de sig med bedjande ögon, omöjliga att motstå, ibland försöker de handgripligen ta en smakbit.
Som tur är, är de inte så kräsna, så de slukar gärna skruttet också, och besparar mig en tur till komposthinken.

Jag kommer sakna de små! De är så söta och rara och ibland jätteirriterande, och jätteroliga!

Den här veckan har jag läst Åsa Nilssonne's Bakom ljuset, spännande och intressant (liten historialektion), men lite långsam ibland. Nu tänkte jag sätta tänderna i Kackerlackorna av Jo Nesbø. Finns ju inget mer avslappnande än en mysig deckare!

och imorgon bär det av ut på sjön, hoppas vädret ändrar sig och fortsätter vara varmt och skönt!

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0