Sagt i bilen:

Jag, mamma och pappa i bilen, kör förbi Malmö.

M
: Titta vilka fula hus! Det måste vara Rosengård...

Jag tänker:
vilka fördommar...

Jag ser en vägskylt, och säger: Ja, det är det visst.

M: De ser ju jättetråkiga ut, i Sverige rustade de iallafall upp Miljon-programmen för länge sedan!

Jag och P: Sverige?

M: Sa jag Sverige? Jag menar Stockholm...



Dagen efter, Jag, Laila och Mamma påväg till en fika på stan.
Laila tar fram sitt bivax-lypsyl, mamma frågar om hon får låna.

M:
Är det här ett sånt där Plumping?

L: Nej, det är ett vanligt lypsyl.

M: Men det sticker sådär i läpparna som sådana gör!

Jag: Det måste vara en bi-effekt. Hahahahaha!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0