Sträck-mätaren

Läste en artikelrubrik i Aftonbladet om familjen Britton som blev attackerade av en puma när de var ute och campade. Som tur var slutade allt väl, när pappan försvarade familjen med.... Motorsågen.
Då undrar jag, vem i hela friden som har med sig motorsåg när han/hon ska ut och campa???


På tal om något helt annat; jag har upptäkt en ny (för mig...) funktion på Eniro: Sträck-mätaren!
Jag har börjat springa lite mer på sistone och har stora mål, och därför tänkte jag mäta ut skogsvägen jag brukar springa hos mamma och pappa. Det är alltid roligare när man kan jämföra resultat.
Snacka om att jag blev besviken när jag såg att min löprunda bara är 3,2 km! Jag har andra som är längre, men den här var ju min favorit! Och jag orkar inte riktigt springa två varv... Inte än iallafall!
Däremot fick jag reda på att min och Sigrids promenadväg är 7 km, det känns bra! Vi har bestämt oss för att ta en långpromenad varje dag, så att hon ska bli lite aktiverad även fast hon jobbar natt och mest bara sover, jobbar och äter Polar-rågkakor med smör.


Och nu ska jag hoppa in i duschen!
Jag tar lite lättare på hygienen såhär på sommaren när ingen utom stackars Sigrid ser mig, men någon måtta får det vara!

PUSS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0