Flytt fas 1

Nu har jag alltså påbörjat fas 1 av flytten.
Denna fas innebär att jag slänger ner mina ägodelar huller om buller i lådor som jag sedan forslar iväg till mamma och pappa. Flyttstädningen ingår nog också i fas 1, men så långt har jag inte kommit direkt.
Vi måste ta det långsamt, annars kanske jag börjar lida av separations-ångest, överansträngning av bära-låd-muskeln eller något sådant otrevligt! Dessutom har jag ju annat att göra, som att lufsa omkring i mjukisbyxor hos mamma och pappa till exempel.

Fas 2 handlar om att organisera om i lådorna, dvs hälla ut lådornas innehåll på golvet och sedan sortera upp det i två högar; en ta med-hög och en spara-i-låda-tills-jag-skaffar-egen-lägenhet-hög. Den senare ska sedan ner i lådor och härbärgeras i trumm-rummet. Detta är en ljud-isolerad garderob där jag och min syster stuvar undan allt vi inte får plats med i våra egna bon, och är även kallat lek-rummet eftersom Elises leksaker också håller till där.
Borde bli enkelt, jag får nog välja bort det mesta med tanke på mina 10 kvadrat!
När jag tänker efter får jag nog inte plats med något utöver det livsnödvändiga: skor, kläder och piano... Och pianot får inte plats egentligen, men det finns inget alternativ. Lite oroande är det också att skorna tar upp mer än en flyttkartong...
Men det hör till fas 3, som är att packa upp i mitt nya rum, så det behöver jag inte tänka på än!

Men nu ska jag krypa ned i sängen, efter en ansträngande dag! Jag har packat lådor, fikat med Maria, varit på biblioteket samt tittat på fotboll hos Elina... Det är mer aktivitet än jag haft den senaste veckan. Sammanlagt!

Puss puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0