Tältpinnar i trädgårdslandet och leksaker på golvet

Idag har jag kommit till insikt om att mitt rum egentligen är Elises lekrum. Brevid mig ligger en docka nerbäddad i min gamla docksäng och resen av golvet är bestrött med dockkläder och andra spännande saker hon letat fram ur trumrummet. Och jag har en känsla av att det blir jag som får städa imorgon... Voj voj!

Jag har också upptäckt att jag är en fena på att resa tält. Tyvärr saknar tältet i fråga några pinnar, så jag får ge mig ut på jakt imorgon i mamma och pappas rabatter (!), där mamma stuckit ner gamla tältpinnar hon hittat här och där. Jag är inte helt på det klara med varför hon gjort så, men men...
Om ni undrar varför jag fick för mig att sätta upp ett tält över huvud taget, så är det för att kolla att det är helt och komplett innan midsommar-resan til Öland. Och förutom borttappade pinnar var jag (eller i det här fallet mamma och pappa...) tvungen att stoppa in det i tvättmaskinen efter som det stank gammalt tält. Och var mögligt... Hoppsan.

Men nu är det bäst jag släcker och kryper ned i sängen, får ju inte störa dockornas nattsömn!

Puss puss

Kommentarer
Postat av: Disa

åå vad kul att ni ska åka till Öland över midsommar! vill också åka iväg, men det blir nog att vara hemma i Falun.. hoppas ni får det roligt iaf!!! saknar dig massor Astrid! pussar

2009-06-17 @ 16:15:13
URL: http://disadanevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0