Åska

Jag sitter och lyssnar på åskan, och är väldigt nöjd med att ha en lap-top.
Alldeles nyss drog en hagelskur förbi och höll på att spräcka fönstren, men nu är det borta och det känns väldigt tyst.
(Svordoms-paus) Spillde just ut mitt te på mattan. Tur att jag inte har något finare än IKEA, för det var inte första gången!

Igår var jag på vårens sista Club Caj på Karlssons. Det började med Cup Caj på dagen, en fotbollsturnering. Kom man dit i mustasch skulle de skänka 10 kr till mustasch-kampen, så, självklart! tänkte vi, och letade igenom hela stan efter lös-mustascher. Fanns ingenstans att finna. Jag trodde alla leksaksaffärer av kvalitet säljer sådant! Det är väl en sån sak alla behöver lite då och då (även om jag själv aldrig haft behovet tidigare)!
En idé var då att göra egna mustascher av luddigt tyg, men den förkastades till fördel för ögonpenns-mustaschen.
De blev riktigt snygga, ska jag säga er! Jag lägger upp bild snart.

Det hela slutade dock med att vi inte vågade gå fram till planen med våra mustascher, så vi åkte hem!
Kvällen blev mer lyckad, precis som den ska, men jag är väldigt trött i benen idag. 50% beroende på dans, de andra 50% på 13cm klackar...

Men nu laddar jag om, snart dags för kåren! Bara för att det är sista chansen (sa jag inte det förra veckan med?)...
Så, dags för att äta mina tortellini i hemgjord tomatsoppa och läsa en bok!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0