Det handlar om att prioritera!

Ibland, under korta stunder, får jag för mig att jag är dålig på att prioritera. Det vill säga, jag prioriterar fel saker, för prioritera gör jag!
Men det går ju inte alltid att veta vad som är rätt, eftersom jag bara vet konsekvenserna av det jag faktiskt väljer.
Tex prioriterar jag shopping framför mat, men eftersom man kan laga riktigt bra mat för bara några kronor (bönor, rotfrukter, ägg...) vet jag inte om det är att felprioritera.
Och idag prioriterade jag att sy om en T-shirt till ett linne, istället för att plugga till tisdagens kemi-tenta. Det känns som en klar felprioritering eftersom min förväntade 5a känns väldigt långt bort just nu. Men när allt kommer omkring behöver jag ingen 5a! Jag behöver bara godkänt för att komma in på bygg, och dessutom kommer jag troligtvis inte ha någon användning av kemin där. Det är bara så störande att inte få en 5a när jag vet att jag hade kunnat... Men jag vet inte om det verkligen var en felprioritering, var det det?
Linnet blev iallafall fint, jag ska lägga upp en bild någon dag! Det är bara en söm jag måste sy först, för ärligt talat får inte min symaskin plats på bordet just nu...

Nej, nu ska jag göra mig iordning, jag ska träffa Maria och veckans hjälte Disa (hon gick på kemin och tog anteckningar i torsdags morse, fastän hon inte läser kemi, eftersom jag och Maria inte kom upp ur sängen efter utekvällen på kåren). Vi ska gå till Piren och ta en öl och snacka. Mysigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0