Helg med Familjen.

Den här helgen har jag tillbringat hos mina föräldrar ute på landet, tillsammans med mina två systrar, en svåger och två systerdöttrar.
Att tillbringa tre dagar med den skaran är mer uttröttande än tre dagars festande, det säger jag er! Men det gör liksom inget... Att Elise säger åt mig att hålla i henne så att Laila och Johannes inte kan ta med henne hem när de åker imorgon bitti, eller att jag kan följa med till Staffanstorp imorgon så att hon kan visa mig sitt dagis, det är ovärderligt... Jag har ingen längtan att skaffa barn, men henne skulle jag göra allt för! Sen är det förstås väldigt kul att träffa mina systrar, det är inte ofta vi är tillsammans alla tre.
Som tur är bor mamma och pappa stort, så vi kan ha något slags privatliv också.

Men jag har abstinens. Stadsabstinens. Jag måste komma till civiliserade trakter imorgon, annars vet jag inte vad jag gör! Det är ju inte så långt, som tur är, men riktigt jobbigt att ta sig in... Iallafall om man har med sig mer packning an vad som ryms i en cykelkorg, och det råkar jag ha. Oväntat...

Ja, ja, nu ska jag sova, eftersom jag just förklarat hur slut jag är!

Puss och godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0