Sunday morning...

Nu har jag haft en riktigt slö och härlig söndagsmorgon. Sov till 11, sen mackor och te framför datorn. Jag saknar min morgontidning såhär på helgerna, men det är inte värt det eftersom jag inte hinner läsa den i veckorna. Och nu när jag har sommarlov funderar jag på att åka ut på landet och bo hos mamma och pappa en del, så kan jag ta långfrukost med tidning varje morgon!

Men just nu är jag trött på att göra ingenting... Tacka vet jag sommarloven i låg- och mellanstadiet! Första veckan var jag, Laila, och senare också Sigrid, ensamma hemma och levde loppan. Det innebar oftast att vi bakade hej vilt, en sommar var det rulltårta som gällde, en annan muffins en masse. Det blev aldrig tråkigt. Vi bråkade och slogs, men lika snabbt var det glömt, och vi hade någon ny plan att sätta i verket. Det var tider det!

Men nästa helg kommer både Laila och Sigrid upp hit, och vi är alla lika förtjusta i att baka fortfarande, så då får vi återuppliva traditionen. Bak-tävling, vad sägs?

Men, men, nu blir det promenad i stadsparken!

puss puss

Kommentarer
Postat av: Petra

svar: hoppas du gillar avsnittet.. Jag tyckte det var skit bra även om man lämnas undrande i flera månader! :P

2009-05-17 @ 20:15:52
URL: http://petras.blogg.se/
Postat av: Sigrid

Det tycker jag, och inget fusk med kokböcker och recept inte! (sen lägger vi grejerna i burkar under sängen som vi brukade göra!)

2009-05-18 @ 07:11:58
URL: http://dirgis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0