22 November

Jag har i stort sett tillfrisknat nu. Svininfluensa-vaccinet fick mitt imunförsvar att gå i spinn, så jag har varit ganska utslagen i helgen, men nu är jag bara snorig.
Väldigt snorig, men jag misstänker att det snarare är en släng av den sk. Maja-pesten, ett virus som små systerdöttrar sprider så fort de får chansen.

Jag var hemma och kurerade mig hos mamma och pappa i helgen, tillsammans med Sigrid och hennes vildbase till kattunge. Vi lagade middag tillsammans och på kvällen stöpte vi ljus. Myspys!




Jag har fått låna en regncape av mamma, det kan hända att hon egentligen gett den till Sigrid...
Mamma har beskrivit hur fantastiskt praktiskt det är med regncape när man ska cykla och handla till exempel, eftersom den täcker både pakethållaren och cykelkorgen. Och miljontals kineser kan inte ha fel.
Jag fick ett utmärkt tillfälle att prova den idag, eftersom jag inte hade mycket till mat hemma och regnet öste ner.
Och jag insåg enkelt att jag är mycket obegåvad när det gäller att cykla i  regncape!

Det ser så oproblematiskt ut när alla Shanghaiare cyklar omkring med sina gula regncapes från staten (det sista är en vild gissning, men kan det vara en slump att ALLA cyklande Shanghaineser har likadana gula regncapes?), men min regncape flög hit och dit, den ville inte ligga kvar och täcka vare sig pakethållaren eller cykelkorgen, inte mina ben och definitivt inte mitt huvud. Jag kände mig mest som hälften människa, hälften flaxande kråka! Jag tror jag behöver en instruktion i hur man bäst fäster en regncape i cykeln... Nu har jag istället vattenskadat knäckebröd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0