Glöggafton!

Idag har varit en bra dag.
Om man bortser från tillfället då jag tappade min träningsväska i en vattenpöl och när skivstångspasset jag tänkt gå på var inställt.
Då har det varit en riktigt bra dag!
Jag har tvättat. Mycket bra eftersom jag inte hade några rena trosor kvar, och då har jag ändå ganska många trosor...
Sedan har jag haft besök! Emma och Ida var här och pluggade, drack glögg och åt grillade mackor. För att inte tala om den goda banankakan Stephanie bjöd oss på! Mums... Vi fick faktiskt en del gjort också.
Nu när de gått hem tyckte jag det var dags att julpynta, det är ju ändå första advent imorgon.
Visserligen är klockan över tio, och då brukar jag inte göra något som ger något resultat, men jag har inte så mycket pynt så det var ingen större ansträngning. Fast ljusslingan orkade jag inte sätta upp någonstans, den ligger nu i en hög på golvet och där ligger den bra tills vidare...


Julgranskulor på fiskarlina,


två änglar jag fått av två personer jag tycker väldigt mycket om!


Jag försökte lyssna på julmusik också, men insåg snabbt att min julmusik är en samling av de värsta sockervadds sliskiga amerikanska julsånger man kan hitta. Det straffar sig att ladda ner... Det blev repeat av Johnny Cash's Little Drummer Boy.

Men nu ska jag krypa till kojs. Imorgon blir det kanske ett besök i kyrkan, jag har inte varit i Sofiakyrkan än, och vad kan vara ett bättre tillfälle än första advent?

Natti natti


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0