Puh!

Cykeln är hel!
Lika hel som vanligt iallafall...
Den har en benägenhet att ramla omkull, och har därför fått två hål i sadeln (Jag sitter alltså inte på när den välter).
Iallafall, så orsakar det lite jobbiga situationer när det har regnat:
Jag torkar av sadeln med min lilla Hello Kitty handduk som jag köpte till de allmänna toaletterna i Japan, och tror sedan att sadeln är torr. När jag sedan sätter mig trycks allt vatten som kommit in i hålen i sadeln ut igen, och bildar en stor, blöt fläck på min rumpa. Som jag sedan får gå omkring med i någon timme innan den torkar...
Eftersom det regnar oavbrutet nu för tiden är det för lite sent att täcka över sadeln med en påse...
Och eftersom jag alltid glömmer att ta med en extra påse när jag ska till skolan använder jag numera matlåde-påsen att sitta på, och sedan när jag kommer fram stoppar jag i matlådan igen.
Funkar bra.

Och så länge resten av cykeln är som den ska så är jag nöjd!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0