Söndags-ångest

Jag har inget att göra!
Inte orkar jag ta mig för med någonting heller. Jag har pluggat lite matte, rummet är städat, tvätten tvättad...
Så jag ligger på sängen och har Top Model-maraton och dåligt samvete för att jag inte gör något nyttigt.
Som att gå ut och gå till exempel.
Man blir ju indoktrinerad redan på dagis att man måste vara ute så fort man kan,  inte undra på att jag har dåligt samvete när jag inte stuckit näsan utanför dörren på hela helgen...
Dessutom ska man visst bli pigg av frisk luft, men det tror inte jag på.
Jag tycker snarare det är tvärtom.
Men det är klart, det där med att man blir piggare gäller kanske bara om man är trött pga att man håller på att tuppa av av syrebrist.
Jag tror inte jag har så dålig luft här inne...

Så ett Top Model-avsnitt till får det nog bli!
Kanske en promenad på det sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0