00.44

Klockan är kvart i ett, och jag har just kommit hem från skolan...
Det trodde jag aldrig skulle hända, men med trevligt sällskap och och arbete upp över öronen kan det bli så!
Fysiskt arbete vill säga, algebra är inte aktuellt så här dags...

Det kan dock bli fel även med husritningar när klockan är mycket.
Man kan råka göra planritningen spegelvänd. Änte ok!
Eller så kan man dregla på sin fasad-ritning. Men det kan man lätt dölja när man målar med pastell...
(Observera att det inte var jag som gjorde några av dessa saker!)

Jag har nog ändå gjort den värsta tabben, för några dagar sedan: Min cellplastmodell är spegelvänd mot skissen...
Jag funderar på om det är värt att göra en ny. Kanske, kanske inte!

I kväll däremot har jag utan missöden gjort färdig min planritning:

Till vänster är själva byggnaden jag designat, till höger är gården mellan biblioteket (rött) och tekniska (gult). Inne på gården ser ni en liten plutt, som ska föreställa mitt hus.
Visserligen är det inte stort i verkligheten, men tittar man på den där bilden skulle man kunna tro att den är i klass med en korv-moj ungefär...
Det beror inte på mig, det beror på att någon stolle bestämt att vi ska rita in vårt hus i skala 1:400, medan skolbyggnaderna är 1:200. Jag ser inte riktigt poängen med det, men, men...

Ah, nu ska jag sova! Jag har haft en oerhört produktiv dag idag; upp kl 6, laga stekt ris till matlådan, iväg till friskis kl 7, direkt efter det raka vägen till skolan, och sedan dess har jag varit där, med ett litet avbrott för besök på vårdcentralen!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0