Fest hos mig!

Dock inte min fest, utan min sambos väns fest.
Jag var med en stund, åt (jättegod knytis-mat), och kände mig allmänt bortkommen bland alla Handelsstudenter.
Sedan tog jag en fika med några klasskompisar, och nu ska jag sova. Eller försöka; fester är ju i allmänhet inte helt tysta...
Men det kan jag stå ut med för det händer också en del roliga saker, som nyss: en kille gick på toan brevid mitt rum (för övrigt är väggen är så tunn att toan lika gärna kunde stått på mitt golv), och helt plötsligt brister han ut i sång! Tar i ordentligt, med någon spansk visa...


Och så måste jag berätta lite om igår!
Jag var ju på föreläsning med en arkitekt, Varis Bokalders, som berättade om ekologiska hus och stadsdelar. Han var en rolig gubbe som såg ut lite som en förvirrad professor, och han brann verkligen för ämnet! Att bygga miljövänliga hus är ett av de intressantaste jobb jag kan tänka mig, det skulle vara jättehäftigt att vara med och utveckla nya och ännu bättre tekniker, och jag blev väldigt imponerad av vad man redan kan göra! Mycket intressant föredrag, han har skrivit böcker i ämnet, om någon är intresserad...

Men, men, direkt efter föreläsningen for jag till Olle, där förfesten var i full gång. Jag hade velat klä ut mig, men jag hann inte riktigt förbereda mig, dessutom fick jag inte med mig Ida på planerna och jag ville inte vara en alldeles ensam ninja!
Jag visste att Martin, Olle, Henning och Carl skulle klä ut sig, så när jag kom dit förväntade jag mig fyra Turtles.
Istället möttes jag av denna syn:

kortet är taget senare på kvällen...

Hade de sagt något hade ju jag klätt ut mig till prinsessan Leia!


Men så här såg jag och Ida ut, notera särskillt den matchande ögonfärgen:



Nu ska jag vara lite mer seriös i mina försök att sova, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0