Godis, spöken och plugg...

Det var lite obehagligt här för en stund sedan...

Jag är fortfarande hos mamma och pappa, och eftersom de tittar på kör-slaget i vardagsrummet, har jag stängt in mig i ett av de andra rummen för att plugga.
I spökrummet.
Jag sov här ett tag för något år sedan, och varje natt vaknade jag åtminstone en gång... Inte av något ljud eller något annat jag lade märke till; jag bara vaknade.
Men nu sitter jag alltså på sängen med papper och choklad utspritt omkring mig och pluggar. Eller gjorde, just nu sitter jag uppenbarligen inte och pluggar, utan har rast och irriterar mig på en fet, äcklig fluga som stör.

Men jag satt iallafall och pluggade med stängd dörr, och helt plötsligt öppnades dörren. Fort. Men väldigt tyst, det lät inte ens när dörren stoppades av bokhyllan bakom.
Då blev jag rädd!

Sedan lugnade jag mig och stängde dörren igen, och stängd har den förblivit...

Spökdörren i egen hög person (Lägg särskillt märke till My Little Pony-klistermärkena, mycket skräckinjagande...). Det suddiga där i högerkanten är dock bara mitt hår.

Så nu ska jag gå igenom det sista steget av byggprocessen, sedan får det vara nog!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0