Här sitter jag och äter äpplen

Tills jag får ont i magen. Typiskt mig, men det finns faktiskt inget bättre än äpplen! Speciellt svenska. Häromdagen på ICA hamnade jag mitt bland en massa "närproducerade" äpplen av olika sorter, ochjag blev helt lyrisk av dofterna!

Jag ska skaffa mig en äppelodling när jag blir gammal. Jag ska dra mig tillbaka i ett fint litet hus omgivet av stora äppelträdgårdar. Så kan jag strosa runt bland träden på sommaren, njuta av dofterna hela hösten, och på vintern kan jag sitta framför brasan och läsa böcker och dricka te.

Men i vilket fall som helst, just nu är det äpplen från mamma och pappa jag äter, och de är inte de godaste, men de är ju äpplen... Och jag är lite hungrig, för jag har ingen mat hemma! Det fanns bara en liten, liten portion stekt ris i frysen. Jag måste handla, men då måste jag orka mig iväg till ICA Maxi... Jobbigt! Jag har havregryn kvar, så jag slipper iallafall svälta.
Men men, nu ska jag iväg till skolan igen! Antingen det eller städa, och för tillfället är skolan mycket mer lockande, så städandet får bli ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0