Helg i skolan

Det är väldigt lärorikt att tillbringa helgen i skolan.
Igår var jag där och pluggade Byggprocessen mellan ett och sju, och jag fick mycket nya kunskap.
T.ex. lärde jag mig massor om lumpen. Och hur man spelar Tiger. Jag lärde mig också att man inte ska spela Tiger med svarta byxor, iallafall inte i betonglabbet.
Så vad ska man säga? En väldigt produktiv dag!

Nu har kyrkan ringt till Högmässa (eller något, det enda jag vet om saken är att det är helt omöjligt att sova längre än till 10 på Söndagmorgnar...), så det är dags för mig att ge mig iväg till skolan igen.
Måste bara tänka ut hur jag ska ta mig till skolan för att bli så lite blöt om fötterna som möjligt, eller snarare vilka skor jag ska använda; jag har inte något annat val än att gå eftersom jag lämnat cykeln i skolan...
Gummistövlar är ju alltid ett säkert kort, men det är inte så skönt att gå omkring i dem hela dagen. Dessutom är det nog svårt att spela Tiger i gummistövlar, och det är ju viktigt att tänka på när man ska till skolan för att plugga...
Hm, tygskor går bort, skinnstövlarna vill jag inte förstöra i regnet...
Ååååååååååååååååååå vad jobbigt!
Jag får skaffa såna där blåa tossor från hemtjänsten, så kan jag bara dra på dem över tygskorna och ta av dem igen när jag kommer in igen.
Jag råkade göra det när jag jobbade på hemtjänsten, gå ut i tossorna, och kom inte på det förrän halvvägs till kontoret... Det tyckte jag var lite pinsamt, haha!

Men oj, oj, nu ringer kyrk-klockorna igen, så nu får jag verkligen ta och ge mig av!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0