Skadad!

Jag har fått knivarmbåge. Man skulle lätt kunna tro att jag har en annan sysselsättning än att läsa bygg, men det är bara kartong jag skär i...

Något som känns allvarligare är mina bortdomnade fingrar.
Jag började känna av det igårkväll när jag stod och skar (var tvungen att trycka hårt); vänsterhandens pek- och långfinger samt tumme började kännas lite konstiga, men jag tänkte att det nog går över under natten. 
Imorse när jag vaknade var det kvar!
Jag blev rädd att jag skadat en nerv och fingrarna aldrig skulle bli bra. Jag skulle inte kunna spela piano mer, eller bygga färdigt mitt hus för den delen...
Så jag ringde mamma för att få lite råd från en veterinär, och hon lugnade mig med att det nog bara var en muskel som svulnat upp och trycker på någon nerv, och att det antagligen går över om några dagar. Hon gav mig även rådet att inte använda vänsterhanden så mycket...
Det är lättare sagt än gjort under en tentavecka, men en halvfärdig husmodell väntande!

Men men, ska fortsätta med matten nu iallfall, och dricka lite te så att mitt illamående försvinner. Jag har nämligen just slevat i mig nutella direkt ur burken... Gott var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0