Att inte skjuta upp saker

Idag har jag fått njuta av fördelarna med att inte skjuta upp saker och ting!

Jag ringde tandläkaren imorse. Egentligen hade jag varken tid eller lust och jag har ändå en tid för undersökning den 29:e, men jag gjorde det iallafall. Det kanske inte är nyttigt att gå om kring med en trasig tand, även om den inte gör ont...
Så jag fick iallafall en tid till klockan 2 idag.
Jag kom inflåsande någon minut över, så som jag alltid gör, trots ansträngningar (den här gången var det ett matte-problem som sinkade mig, det är iallfall en av de bättre anledningarna jag haft...). Jag kom ut igen kvart över med hel tand och inte ett öre fattigare!
Det var nämligen en fyllning som gått sönder, och de har garanti på ett år som inte gått ut än! Det var i sista sekunden, det var inte många dagar kvar på den garantin...

Så nu sitter jag här och känner jag mig rik, nästan som om jag hade tjänat på det hela. Det kanske jag har förresten, motionen mellan stan och Råslätt måste ju räknas på något sätt.

Men nu ska jag räkna ett matte-tal till, och sedan städa lite inför mitt lilla födelsedagsfirande ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0