Födelsedagar i Skåne

I helgen sammanstrålade Familjen  hos Laila och Johannes, där vi firade min och Elises födelsedagar.
Vi blev båda väldigt nöjda med våra presenter, hon fick kläder och lakan (ett barn som verkligen uppskattar sådant!), en kassa-apparat som plingade fruktansvärt, en lång blond peruk och ett ninjasvärd i vitt och guld. Jag fick mobil (Yes!!!), träningskort på friskis, ljus och ljusstake, rosa USB-minne, pengar och presentkort. Tack!
Av Sigrid fick jag dessutom ett födelsedagskort föreställandes prins Carl Philip, samt en karta på baksidan:

Hm...


Det var jag och Sigrid som gav Elise peruken och svärdet. Vi tänkte att det var viktigt för moderna prinsessor att kunna försvara sig mot drakar. Elise tänkte annorlunda, och berättade att peruken ska hon ha på sig när hon dödar prinsar...



Som vanligt var det ganska underhållande att umgås med släkten:
Ett samtal jag hörde mellan Laila och Johannes
J: I morse kom ju du in med Maja (1 år) och la henne i sängen när du hade gått upp!
L: Men jag var ju tvungen att klä på mig, så hon fick vara där.
J: Men hon satte sig på mitt huvud...
L: Jag tyckte hon var ganska söt där hon satt! Hon tycker om att sitta på saker som är i lagom höjd.
J: Hon hade bajsat. Hon satt på mitt huvud med bajsblöja!
L: Nej det kan hon inte ha haft, jag hade just bytt. Hon satt nog bara och fes.
Det måste vara lite spännande att ha småbarn iallafall.


Men nu ska jag snart sova, i tryggt avstånd från mordiska prinsessor och fjärtande bebisar.
Puss puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0