Intressanta upptäckter

Idag har jag gjort en fantastisk upptäckt:
Om jag hoppar på cykeln när Sofiakyrkans klockor börjar slå, hinner jag till skolan precis till lektionen börjar!
Om jag inte har otur vill säga, och läraren i fråga är väldigt punktlig (Med PO hade det inte gått)....
I vilket fall som helst har det funkat hela veckan, det duger för mig!

Jag har gjort en annan upptäckt också, av misstag...
Jag bestämde mig för att det var dags att stor-städa rummet idag. Jag satte på en skiva med Birgit Nilsson och Maria Callas, den bästa städ-musiken man kan tänka sig, på högsta volym, och gick sedan lös med dammsugare och skurtrasa!

När det är speglarnas tur sprayar jag dem friskt med en rengörings-spray jag hittat i städskåpet.
En spray som jag märker är väldigt starkt parfymerad.
Och som börjar löddra när jag ska torka bort den.
Jag tittar ner på flaskan och inser att det är "Vanish Oxi Axtion för soffa och mattor" jag just täckt spegeln med!
Nu efteråt inser jag att Vanish kanske låter med som kläd-tvätt, men flaskan såg precis ut som fönstertvätt...
Jag får jag panik, rusar ut i badrummet för att hämta en blöt trasa och en massa toa-papper (Vad då överdriven reaktion? Man vet aldrig vad matt-tvättnings kemikalier kan göra med en spegel!) och börjar frenetiskt torka av tvättmedlet.
Men jag inser ganska snabbt att det enda som händer är att jag nu har skinande rena speglar.
Så det var inte så farligt ändå, utom den där kväljande ros-lukten som dröjer sig kvar...

Resten av kvällen tillbringade jag i TV-soffan tillsammans med sambo Astrid, hennes hemlagade chokladbollar och riktig kvalitets-TV...


Det jag INTE gjorde idag var att skissa, läsa om projektering och räkna matte... Ja ja, sånt händer den bäste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0