Kollektivet på uppdrag

Igår samlades kollektivet och smög, i skydd av mörkret, ut för att dumpa vår återvinning i andras återvinningsstationer.
Inte bara för att vara busiga, vi har faktiskt inget eget! Det enda vårt hus står till tjänst med är sopnedkast.
Jag trodde inte ens det var lagligt längre, med tanke på sopgubbarnas arbetsmiljö. Och inte nog med det, för att få ut sopberget måste de trängas med det i den pyttelilla hissen! Det är förvånansvärt att vi alls får sophämtning...

Idag ska jag rita klart ALLT, för imorgon är det den stora inlämningen! Troligtvis behöver jag inte sitta uppe till fyra i natt, det är inga husritningar den här gången. Bara vanliga teckningar, men ovanligt fina, hehe...
Och så kan jag inte missa när nya säsongen av Grey's börjar!!! Klockan nio ikväll blir det rast i ritandet om jag inte redan är färdig då.

Jag har aldrig följt en TV-serie förut... Inte så konstigt för all del, mer konstigt att jag börjat! För jag är fast.

Nej, nu ska jag sätta igång, och senare ska jag servera kollektivet fisk i folie med klyftpotatis till!

Förresten, jag såg en rolig sak idag när jag kollade upp recept i datorn; det var en tävling där man kunde vinna EN ÅRSFÖRBRUKNING ketchup... Hahaha, vem vill ha det? Och ska man ha alla flaskor hemma hela året (för min del skulle det väl bara behövas en flaska, men tänk de som äter jättemycket ketchup)? Dessutom, vem bestämmer hur mycket en årsförbrukning är?

Kommentarer
Postat av: Disa

ååå.. den tävlingen skulle jag vara med i! älskar verkligen ketchup! hahah.. En årsförbrukning är vinnarens årsförbrukning och man får inte alla på sammagång.. Eller jag vet inte hur det är på just den här tävlingen, men när mamma vann en tävlingförut och fick ett årsförbrukning på flingor så fick vi hem vilka flingor vi ville och när vi ville.. Så ibland hade vi tre olika sorter hemma. Det var på den tiden mamma var dagmamma också så det blev väldigt mycket flingor det året!! hahaha..

2009-10-01 @ 19:50:55
URL: http://disadanevad.blogg.se/
Postat av: astrid

Men då kunde ni ju beställa massor och ge bort till alla era vänner?! Gjorde ni det :)?

2009-10-02 @ 20:37:04
URL: http://astipasti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0