Uppdrag slutfört

Äntligen!
Jag har fått skiss-armbåge och träningsvärk i handleden men nu är de klara:

huskroppen


och

planritningen


Huskroppen var riktigt rolig att göra, men vet ej på vilka grunder den kallas huskropp; man fick göra vilka mönster man ville...
Det var alltså poängen med det hela, vi ritade varsin kub i perspektiv och gjorde sedan urgröpningar, med samma perspektiv såklart.

Det är lite stressande bara att en 3,25 p. kurs tar upp så mycket tid! Den behöver jag till Linjär Algebra!!! Dessutom har kursen ätit upp mitt studiemedel. Jag har lagt nästan tusen spänn på allt material och, jag upprepar, detta är bara en 3,25 p. kurs!!! Aaaaaaaaaaaaaaaaa!

Planritningen var däremot inte kul, vi fick en planritning på ett A4-papper och skulle rita upp den i rätt skala på ett A3. Ni skulle bara veta alla regler som finns, om allt från exakt storlek på bokstäver till tjocklek på linjerna! Det var där jag fick min skiss-armbåge; jag höll fast linjalen med all min styrka...

Men nu är det klart! Måste bara kopiera upp dem i ett antal exemplar, och det ska vara gjort imorgon klockan 8. Tyvärr öppnar biblioteket klockan åtta, så jag blir lite försenad.

Nu ska jag rita klart min teckning som ska dölja de värsta hålen i väggen, eftersom jag får besök imorgon, och sedan är det läggdags.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0