Vilodag, yeah right.......

Dagens plan är städa, räkna matte, skugga stol, läsa byggprocess, gå en långpromenad samt få besök av Sigrid, Kaj och kattifnatten.
Det känns inte så himla kul det där första, eftersom jag var på klubb Enkelt igår och dansade natten lång... Det var inte meningen, jag skulle bara på förfest egentligen, men det var så trevligt, och jag behövde ha trevligt.

Vi var på katthemmet igår hela familjen, för att "hjälpa" Sigrid och Kaj att välja katt. Det blev en liten grå en, jättesöt och egentligen för liten för att tas från sin mamma, men mamman är död... Hon blev överkörd för att någon jäkel lämnade henne och två kattungar mitt i stan, kanske i hopp om att någon skulle förbarma sig över dem. Men det var det ingen som hann göra, istället blev mamman överkörd och den ena kattungen hittades död med en pinne i munnen och jag hoppas verkligen människan fått veta vad den gjort!
Den lilla som överlevde har iallfall fått det bästa hem för en liten övergiven katt kan få. Sigrid är helt kär i den, och jag har aldrig träffat någon som tycker mer om katter än Kaj!

Jag har fått ett tillskott till mitt möblemang också, eller snarare hämtat hit från mamma och pappa.
Jag tyckte jag behövde lite fler möbler för att mitt rum inte skulle kännas så stort och ödsligt. Eller nåt...


Men faktum är att ett hem utan piano inte är ett riktigt hem, och det här får duga tills jag skaffar min Steinway-flygel, hehehehehahhaah. För det ska jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0