Jag passar på...

att göra allt annat än vad jag borde,
vilket är att skriva klart min fadderföretagsrapport.
Städar.
Men jag tröttnar snabbt...
Äter godis.
Blir illamående...
Pluggar annat, t.ex. gör jag för tillfället, ja, utom att skriva här, ett diagram till Anläggningstekniken.
Något som inte är lika brådskande som rapporten...
Men enklare.

Jag är så fruktansvärt omotiverad.
För det första är det ett tråkigt och meningslöst ämne att skriva om;
beskriv ett företag.
För det andra är jag bra på att skriva,
så när de anser att en föreläsning i hur man söker på biblioteket samt en föreläsning om att vi inte får skriva i en "mitt sommarlov"-uppsats stil,
då känns det som att även kraven ligger på mellanstadienivå.
Dessutom kan man bara få godkänt iallafall.



Det är dags att resa bort känner jag.
Långt bort.


Eller ta ett glas vin,
det ska visst främja kreativiteten...
(Mamma, var inte orolig, jag har inget vin hemma)

Jag har i och för sig alltid trott att alkohol snarare trubbar av omdömet så att man tycker det är genialiskt att kunna skriva sitt telefonnummer,
men sedan uttryckte även en av våra lektorer, tillika psykolog, att man skriver bättre efter några öl.
Eller whiskey, han dicker nog whiskey.
Och han kan nog vara lite alkoholiserad också...

Ok, nu är det bäst jag fortsätter med mitt diagram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0