Dag 1 Det ordnar sig alltid tillslut!

Gick på tåget från Jönköping kl 11 imorse med en vinkande Disa utanför fönstret. I min resväska, ryggsäck och plastpåse med gummistövlar ligger hela mitt liv, hemlös som jag är.

Kl 11.10 ringer telefonen, en rar kvinna som har en uthyrningsdel i sin lägenhet, och vips har jag någonstans att bo!!!! Jag paxade den när jag fått veta att hon inte pratat med någon annan än, men jag vågar inte riktigt tro att jag har ett eget hem förrän jag står med kontraktet i min hand.

Damen var lite orolig, den är ju bara 20 kvadrat och har bara några kokplattor och en pytteliten ugn. Jag är inte det minsta orolig, för en student är det lyx att ha EGNA kokplattor. För att inte tala om egen dusch!
Mitt i lyckoruset glömde jag dock fråga något väsentligt; jag vet inte vad hyran blir...

Nu ska jag sova, för imorgon ska jag och mormor upp med tuppen och ta tåget till Uppsala och mitt nya hem!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0