Slut!

Den här veckan slutade i samma stil som den började, med att jag förstörde födelsedagspresenten som jag just köpt.
Jag övervägde att ringa till mamma och gråta, men sedan beslutade jag att det var för sent för att ringa och att jag är för stor för att tro att föräldrar kan lösa alla problem. Jag insåg att jag får lov att köpa en ny present imorgon... Usch!

I övrigt har det varit en OK dag, som dock började alldeles för tidigt.
Klockan 8 stod jag, iförd en blå rock, stövlar med stålhätta, skyddsglasögon, stora röda hörselskydd samt munskydd, redo att blanda betong. (Jag har alldeles för mig att jag sett pappa blanda betong utan något skydd alls, utom möjligen hörselskydd...)
Sedan mätte vi vebe-tal och flytmått, hällde i tillsatser och gjöt tillslut kuber och cylindrar som vi ska titta till nästa vecka.  Och jag känner mig som en nörd som vet allt om betong.
Efter gårdagens besök på Saint Gobain Isover är jag även en nörd som vet allt om Glasull, och dessutom troligtvis har lungorna fulla med glassplitter.

Efter labben har jag tillbringat tiden på stan för att hitta den där presenten, vilket var trevligt, om än lite stressande innan jag hittade vad jag ville ha.
Sedan var det lång-middag med efterrätt och allt med Kollektivet. Det hade varit en underbar avslutning på en hemsk vecka...
Om jag inte hade varit så osmart och förstört en present efteråt.

Nu ska jag sova och drömma bara bra drömmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0