Morden i Midsomer X2

Här sitter jag och tittar efter vad som går på TV ikväll.
Det är så underbat att vara ledig nu, jag har ju faktiskt inte varit det på hela julen...
Men nu när reflektionen är inne och jag börjar få grepp om insparken för utbytesstudenterna, då jag kan äntligen slappna av!
Jag blir så energisk av att inte ha något hängande över mig.
I morse var jag på gymmet strax efter 9, var på löpbandet i 40 min och rodde en stund.
På väg hem uträttade jag ärenden. Det låter så trevligt med "uträtta ärenden", som att man verkligen får något gjort. Och det fick jag också! Det bråskande äredet var att sätta in mina julklappspengar eftersom jag bara hade 70 kronor kvar på kortet. Jag passade också på att byta batteri i min bankdosa, och där hade jag verkligen flyt! Det skulle kosta 35 spänn, men bankmannen hade sönder locket när han bröt upp locket (inte världens smidigaste, haha), så jag fick en ny dosa. FICK. Dessutom upptäckte han att jag har telefonbanken, som jag aldrig använt, insisterade på att jag aktiverade den, och lät mig sedan prova hur den funkade på en telefon på banken, så att jag verkligen skulle komma igång och använda den. Jag vet inte varför han var så passionerad med telefonbanken, men jag upptäckte iallafall fördelarna, så jag är nöjd...

Efter lunch hade jag ett HINT-möte med mina nya ledamöter (endast 2st, inte bra...), och med ordföraden i S.U.S.H.I, hälsos internationella utskott. Så nu vet jag mer vad som händer under insparken, och imorgon blir det mer möte, så då kommer jag vara jätteinsatt. Jag gjorde också slag i saken och gick till IT-tenikern för att få hjälp med den krånglande internet-anslutningen. Han var visserligen inte där men jag försökte iallafall...

Ja, ja, nu har jag skrutit lite, så nu ska jag berätta vad som går på TV kl 21 idag.
Ettan: Morden i Midsomer från 2009
Trean: Morden i Midsomer från 1997


http://epguides.com/MidsomerMurders/cast.jpg
1997....

och

2009...
http://madameguillotine.files.wordpress.com/2009/07/midsomermurdersl_468x591.jpg

Han har åldrats, den där Barnaby!
Men det har å andra sidan jag också gjort på de senaste 12 åren...

Nu är det dags för fotbad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0