Parti-test

http://www.dn.se/nyheter/valet2010/kolla-var-du-star-infor-valet-1.1123899


Som jag trodde skulle alliansen vinna stort om det bara var jag som röstade, men istället för centerpartiet så skulle faktiskt folkpartiet vinna.

Jag gjorde testet några gånger eftersom det var vissa frågor jag är lite osäker på vad jag tycker, och även om den inbördes ordningen mellan centern, moderaterna och kristdemokraterna skiljde sig åt så var det alltid folkpartiet som låg i täten.
Nu känner jag alltså att jag måste ta reda på hur det ligger till innan valet! Inte för att skillnaden mellan centern och folkpartiet är särskilt stor, eller för att jag tror något av partierna kan konkurrera med moderaterna... men det skulle ju kännas obehagligt att rösta fel! Dessutom hyser jag visstagg mot centern efter att de övergivit sin kärnkraftspolitik och tillåter jakt på vargar, så jag tänker minsann inte lägga min röst där hur som helst...



För övrigt anser jag att vädret är helt uuuuuuuuunderbart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0